Lamborgini LP560-4

17. dubna 2008 v 18:23

Lamborgini LP560-4

7.3.2008 21:02 | Auta
Murciélago, jméno legendárního bojového býka, snad nejlépe vystihuje auru celého vozu. Vlastně, tohle už není jen vůz, je to dýchající a tepající organismus, symbol rychlosti, nadvlády nad silnicí, výsledek mnoha lidských snů a představ. Právě s myšlenkou brutality s nádechem hbitosti, extremismu se špetkou uhlazenosti a také dávkou exkluzivity zakládal Ferruccio Lamborghini továrnu luxusních sportovních vozů, tyto ideje platí dodnes a rok od roku dostávájí dokonalejší a dokonalejší rozměr.
Inovovaný model Murciélago LP640 nahrazuje původní Murciélago coupe, zvyšuje jeho výbušnost a podtrhuje veškerou podstatu tohoto nadvozu. Zkratka LP vypovídá o poloze masivního dvanáctiválcového motoru, ne že byste ho snad někdy mohli přehlédnout, ale přecijen je dobré si ujasnit, že řešení "Longitudinale Posteriore" je z pohledu jízdních vlastností to nejlepší co může být a nejen to, je to tradice. A šest set čtyčicítka? Čirý exhibicionismus, až na to šlápnete, uslyšíte dusot tohoto stáda koní… O šedesát více než u předešlého modelu.
Nový přední spoiler dokresluje agresivitu, výkonnější motor potřebuje další vzduch a tady Winterfresh nestačí, takže se celá příď zase o něco více podřídila sání. Při pohledu zepředu asi nikdo nezapochybuje o zrychlení za 3,4 sekundy na stovku… Holky u přechodu se nestihnou ani otočit, ale koho by to s tímto autem trápilo. Zběsilý ryk motoru jim stejně roztřese kolena a až se trochu vzpamatují, proud vzduchu za vámi jim nekompromisně zatahá za sukně. Ostatní řidiči dopravního provozu toho většinou z přední části nezkrotného vozu neuvidí, pro ně je ta zadní. Skrz horký vzduch z masivního výfuku spatří funkčně striktní záď s povinnými světlomety a hlavně s nezbytnými obřími difuzory, co díky přírodním zákonům Lambo tlačí něuvěřitelnou silou k zemi. Bez nich by byl v koncích i samotný Michael Schumacher!
V kokpitu by mělo být nově více místa, sedačky by měly lépe držet tělo a vůbec, komfort by měl být daleko vyšší, ale koho to zajímá? Tohle je Lamborghini přece, každé srdce buší pro adrenalin, pro rychlost a objevování té nejzazší hranice. Samozřejmě oproti Ferrari se Lamborghini vždy snažilo, jako správný rival ze stejného regionu, odlišit komfortem posádky, ale buďme k sobě upřímní - centimetr místa sem, centimetr tam, při maximální rychlosti 340 km/h nad tím stejně nebude nikdo přemýšlet a ani nebude příležitost, protože v tomto autě se vám i rovné úseky dálnic promění v zatáčkovité serpentiny.
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama