Ferrari Fiorano

17. dubna 2008 v 18:20

Ferrari

7.3.2008 21:07 | mick | Auta
Samotné Fiorano bylo myšleno spíše jako elegán se schopností pořádně se opřít do asfaltu, ale to by nebyl Novitec, aby elegánovi nepřidal nějaký ten sportovní doplněk a špetku agrese. Ze vzoru italské designérské dokonalosti tak vznikl rudý drak, který umí pěkně vystrčit růžky.
Samotné 599 GTB Fiorano bylo představeno na začátku roku 2007 a je hrdým nástupcem nové generace modelových řad 550 a 575, které se koncepcí vracejí do šedesátých let a jejich srdce tepe pod přední kapotou. GTB Fiorano dostalo do vínku dvanáctiválcový motor z Ferrari Enzo rovnou za přední nápravu a oproti předchůdcům mu inženýři hlavně zvětšili rozvor, aby lépe zvládal vysoké rychlosti. Cílem designérů bylo vytvořit slušného elegána se sportovním srdcem, zejména pro konzervativnější zákazníky značky Ferrari, kteří nehýří závodní agresí nebo maximalistickou touhou po hledání hranice přilnavosti. Jenže…
Jenže auto učarovalo i těm, kteří mají horkou krev a chtějí ždímat své supersporty do posledního dechu. Touha přetvořit výkonné kupé ve sportovní hračku poháněla po několik měsíců myšlenky a dávala motivaci všem inženýrům firmy Novitec, specialistům na úpravy italských značek. Energie byla přenesena z lidských mozků přes počítačové konstrukční programy přímo do GTB, které se pak v plné síle představilo na frankfurtském autosalonu a vyzvalo konkurenci k nenápadnému ústupu. Už tak brutální výkon 620 koní dokázal Novitec díky nové řídící jednotce i kompletně novému výfukovému potrubí včetně koncovek vyšponovat o 25 koní výš! Tím se zvýšila i maximální rychlost na více jak 335 km/h, s nenápadnou nadsázkou tak lze konstatovat, že si Novitec Rosso Ferrari 599 GTB na půl plynu lehce poradí například s Porsche 911 Turbo S nebo i podobným elegánem Astonem Martin DBS (článek).
Jenže tím krev do žil nekončí, nové prvky dostala i aerodynamika vozu pro zlepšení jízdních vlastností, při vnějším pohledu je tak zřejmá spodní odtrhová hrana vzduchu, která se snaží minimalizovat objem vzduchu proudícího pod vůz a je tak prvním elementem navyšujícím ohromnou přítlačnou sílu. Následující prvky při proudění vzduchu byly také přepracovány, rozšířený difuzor zvyšuje podtlak přitahující záď vozu k silnici a k tomu mu pomáhá také nové zadní přítlačné křídlo. Celá záď vozu je však kapitola sama pro sebe a veškerou pozornost si pro sebe strhává dominantní zadní spoiler s propastí difuzoru. Do spoileru byly ladně zapracovány ohromné výfukové roury, které omračují svým 90mm průměrem a plně korespondují s neuvěřitelně širokými pneumatikami Pirelli P Zero pro maximální přilnavost.
Avšak jízdní vlastnosti nejsou jen o aerodynamice a řvoucím výkonu, nezbytnou součást tvoří právě podvozek, který byl upraven společně s renomovanou firmou KW Automotive. Ta dodala speciální tlumiče a Novitec se postaral o zbytek kouzla, připravil pro řidiče vozu možnost úpravy světlé výšky vozu pohodlně z interiéru a tím zajistil bezpečnou průjezdnost i po méně sjízdných komunikacích. Avšak Ferrari je pro krásné silnice, nejlépe silnice italských Alp, serpentiny Dolomit svou pohádkovou atmosférou prořezávanou jekotem dvanáctiválcového motoru přitahují nemálo motoristických nadšenců. Jenže jízda brzda - plyn je náročná na techniku, obzvláště s koncepcí motoru vpředu, a proto do svého upraveného modelu nechal Novitec implantovat obrovské brzdové kotouče o průměru 405 mm se šestipístkovými třmeny Brembo. Z elegána se stal pěkný svalovec…
A přerod z kategorie Gran Turismo do škatulky supersport je dokonán, odborníci váhali, kam 599 GTB patří, Novitec rozhodl. A to všechny čeká další překvapení, tento model je teprve prvním vývojovým stupněm a měli bychom se dočkat další evoluční verze. Kam až Novitec může ještě zajít? Se zrychlením z nuly na sto pod čtyři vteřiny a na dvoustovku za jedenáct sekund je těžké si překvapit, co ještě inženýři z německého Novitecu dokáží vymyslet. Snad jedině špionáž ve formuli 1 by byla schopna posunout hranici dále, jenže i to by byla náročná výzva. GTB Fiorano v základní verzi využívá technologii F1 snad v každém šroubku a jezdec si aktivně může volit na karbonovém volantu s integrovaným otáčkoměrem režimy nastavení řídící jednotky motoru i převodovky. Tak lze využít maximální potenciál vozu za každých podmínek… Světe třes se, raketoplány se objevují na silnicích!
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama